Marketing dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także wiele innych, lecz statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednak nie tylko – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badania rynku Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście możliwego kontrahenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz bardzo dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.