Z reguły z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, jakkolwiek zdarzają się także mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym kłopotem. Jeżeli jednakże na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

mięśnie dna miednicy po porodzie

Okazuje się, że dzięki odpowiednim ćwiczeniom można wybitnie prędko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niezwykle ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najlepiej codziennie. Wówczas można liczyć na de facto imponujące efekty.
Istnieje możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, żeby były jak w największym stopniu skuteczne?
Na początek zaleca się proste trening, jakie polega na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najporządniej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najpoprawniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund i rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda oraz brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być w pełni rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a następnie wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź też dwóch serii, ale najlepiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich przeszkodach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się kłopot oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają dobrych efektów, najprawidłowiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.